суббота, 28 ноября 2015 г.

Вікенд із Людою

Вітаю вас, дорогенькі!

І знову з вами я, Люда Вишневий Цвіт. Я вам ще не набридла? Бо сьогодні я із зовсім не скраповою і навіть не рукодільною темою! А говорити ми будемо про серйозне, корисне для мізків і приємне для душі - про книги!



Бо як ото не хлібом єдиним живе людина, так і мої захоплення не обмежуються рукоділлям, бо з раннього дитинства я затятий книголюб! Коли я ще могла сидіти тільки із підтримкою подушок і маминих рук, то мене нічим не можна було зайняти - тільки книжкою. Весь отой ранній період, коли я ще навіть близько не вміла читати, я сиділа і гортала сторінку за сторінкою (мама каже, що то в мене був якийсь буквар про Леніна, бо його їй було не шкода мені дати). Наскільки себе пам'ятаю з того часу, то знаю, що мені завжди хотілося прочитати ті всі великі і красиві книги в нашому домі!

Читати я навчилась таки далеко раніше до школи, в першому класі навчилась читати і російською, записалася в бібліотеку і книжкова хвороба здолала мене остаточно! Я читала все і дуже швидко, асортимент дитячої бібліотеки вивчила за два роки, і дуже раділа, коли мене нарешті перевели в середньо-шкільний відділ і я дорвалася до класики! Цього теж вистачило ненадовго і справжнім моїм раєм стала доросла бібліотека, де мене пускали гуляли книгосховищем, годинами дихати запахом старих книг і довго прислухатися, яка ж з них сьогодні мене кличе!


Це фото з нашої домашньої бібліотеки! Як бачите, трапилась мені ще одна біда - чоловік такий самий книжковий маніяк! На фото десь трохи більше тисячі книг! Але це насправді тільки третина чи четвертинка нашої колекції))) 


Тому вирішила я вам скласти такий собі свій ТОП-10 книг, які мене найбільше вразили, сформували і які я раджу прочитати кожному. Вибрати було страшенно тяжко, хотілося розширити список, але я зупинилася на справді най-найулюбленіших!


1. Шевченко і його "Кобзар". Я вчила його напам'ять все дитинство і "Наймичку" його повністю (12 сторінок)  пам'ятаю досі! Не думаю, що тут щось варто пояснювати, бо це щось таке універсальне, як Біблія.

2. Стус, вся його поезія. Він для мене зразок ідеальної людини: сильною, з міцними переконаннями та високими моральними вимогами. З улюбленого: "Автобіографія" та "Ця п'єса почалася вже давно..."


3. Ще поезія - Антонич! Він теж лемко, прожив дуже коротке життя і помер у віці 28 років від запалення легень, але встиг написати неймовірно красиві речі. В його поезії незвичні рими, цікаві образи, дивний незбагненний світ. Він взагалі такий неземний, але це подобається найбільше. Його Космос поглинає...


4. Від поезії - до прози! Бальзак - моя найбільша любов, яка почалася в класі восьмому! Я читала його у всі вільні хвилини, на уроках, під ковдрою. Я колись віддала за його 10-томник останні гроші, яких мало вистачити на два тижні мого студентського життя, і була голодна, але щаслива. Бальзака треба читати всього, всю його "Людську комедію", почати можна з "Втрачених ілюзій". А ще читайте його біографію, це вам багато розкаже, бо він був дуже цікавим! 


5. Пруст - зразок густої прози, такої, як я люблю казати, що кинув ложку, а вона стоїть! Не важливо як його читати і наскільки довго, Прустом треба смакувати як найкращим делікатесом, як тими мадленками з чаєм в його книзі, як своїми найсолодшими спогадами! То книжка не про сюжет і не про людину, то книжка про світ ілюзій, уявлень, вражень, стосунків. Я ще не дочитала всі сім томів, але це не важливо!


6. Жадан - я його фанатка! Хоча спочатку не розуміла і ненавиділа. Тепер у нас одна хвиля! Кожне слова як зняте з мого язика. Завдяки йому я полюбила і зрозуміла багато речей. А ще він чудова людина! На фото далеко не все, що в мене є)))


7. Ще один харків'янин - Юрій Шевельов. Може ви здивуєтесь, як в цьому списку трапився мовознавець та науковець, але візьміть читати хоча б його "Історію фонетики" і ви все зрозумієте! Я не знаю, чому він маловідомий в Україні, бо це людина, якою варто пишатися. Раджу його щоденники : "Я-мене-мені", а також листування із Забужко (вона до слова теж має бути в цьому списку, поставимо її поряд із Шевельовим).


8. Сартр - люблю французьких письменників! Він важкий і трохи депресивний, але такий правдивий. Книги що на фото - про війну, про ту що Друга Світова, але проблеми там універсальні і на жаль досі актуальні. А ще я дуже люблю його п'єси! Тут можна було б ще до пари показати Камю, але у мене нема зараз його книг.


9. Герман Гессе "Гра в бісер". В книзі з бібліотеки на першій сторінці писало: "Не починайте це читати! Дуже нудна книга!". Я сприйняла це як виклик)) Перші 18 сторінок я читала вголос, ходячи по кімнаті, бо інакше взагалі було не можливо зосередитися, а тоді пропала! Я не знаю як переказати про що книга, бо вона про все: про універсальні знання, ідеальний світ, філософські світоглядні проблеми, а в кінці вона залишає для вас великий знак питання і вибір, як жити далі...
10. Фіцджеральд "Великий Гетсбі" - найлегша книга в моєму списку))) Гарно написана історія про американську мрію. 


Я спеціально не описувала детально книги і не робила якихось рецензій. Я вважаю, що книги самі знають до кого і коли прийти, тому просто хотіла розказати вам, що важливе для мене. Коли захочете, то самі відкриєте для себе світ цих авторів. Або не відкриєте, бо в кожного свій книжковий шлях.

Ну, тепер ви знаєте про мене майже найсокровенніше) Розкажіть, а яке ваше ставлення до книг і напишіть будь-ласка три свої улюблені, мені буде дуже цікаво дізнатися! Адже ви теж можете мені підказати якусь книгу, яка мені ще не відкрилася.

З любов'ю,

Ваша Люда

5 комментариев:

  1. Людочка, дуже гарна домашня бібліотека))) люблю теж читати і обожнюю запах та шелест сторінок,це мабуть старомодно, але електронні книги не для мене...навіть з великим задоволенням можу посидіти в бібліотеці, в такій читальній атмосфері)))

    ОтветитьУдалить
  2. Вот это коллекция!) Я тоже очень люблю книги) Хотя больше склоняюсь к традиции "почитал, дай другому", себе в основном оставляю только самое лучшее и интересное)

    ОтветитьУдалить
  3. Великолепная коллекция (не побоюсь этого слова))) Я тоже очень люблю книги, правда на данный момент предпочитаю больше фентези) Читаю чаще в электронном виде (огромное спасибки мужу за электронную книгу, не нужно искать по магазинам и ждать посылку с другой страны)) мне так удобнее.., но в книжные магазины я все равно захожу, без этого никак)

    ОтветитьУдалить
  4. Дуже гарна колекція!!! Молодчинка і ти, і чоловік! Мій каже, що книжки лише збирають пил, хоча він сам любить читати!
    А ще, я працюю в книжковому магазині!)) Проміняла кадрову роботу на книжки! В нас багато клієнтів, і всі до одного згодні, що корисно читати "живі" книги. Кожен радить прочитати, чи ту, чи іншу книгу, яка змінить погляд на життя, чи додасть трохи щастя...
    Тому, мій список книг, які я хочу прочитати лише росте!))) Дуже люблю читати, можу читати, як в електроному варіанті, так "в живому", відчувати на дотик сторінки, та запах типографічної фарби!)))
    З останніх книг, які мене вразили це Р.Бредбері "451 за фаренгейтом", та Кізі "Над гніздом зозулі". На разі почала читати Р.Шарма "Монах, який продав свій феррарі")))

    ОтветитьУдалить
  5. Для любителів української літератури хочу порадити літературно-художній журнал Дніпро. Журнал орієнтується на смаки сучасного читача, в ньому можна зустріти рубрики такого характеру, як проза, фантастика, детектив, сучасна українська поезія, також в журналі публікується багато сучасних українських авторів.
    http://www.dnipro-ukr.com.ua/

    ОтветитьУдалить